The Voice of Innovations on opiskelijoille suunnattu kilpailu, joka haastaa kehittämään kestävämpiä ja terveellisempiä ruokia ja ruokajärjestelmiä.
Koska maailmaa ei voi valloittaa yksin, Raisio on lanseerannut yhteistyössä SHIFTin kanssa The Voice of Innovations -yhteisinnovointikilpailun opiskelijoille, joka nostaa esiin uusia ideoita ja ajattelua. Raisiolla ollaan erityisen kiinnostuneita innovaatioista, teknologioista ja ideoista, joilla voidaan edistää terveellistä ja kestävää syömistä, sillä kestävän ruokajärjestelmän rakentaminen on järkälemäinen tehtävä, jossa tarvitaan verkostoja, kumppaneita ja yhteistyötä.
Kilpailun kumppaneina on useita oppilaitoksia: HAMK, Metropolia, Turku AMK, LAB, Helsingin yliopisto ja Turun yliopisto. Syksyn ja kevään aikana näissä oppilaitoksissa järjestetään myös innovaatiokursseja, joilla raisiolaiset käyvät mentoroimassa ja sparraamassa opiskelijoita. Kilpailuun voi kuitenkin osallistua mistä tahansa oppilaitoksesta.
Tavoitteena kestävämpi ruokajärjestelmä
Kilpailussa etsitään ideoita, jotka kehittävät kestävämpiä ja terveellisempiä ruokia ja ruokajärjestelmiä. Idea voi liittyä esimerkiksi kuluttajien valintoihin, itse tuotteisiin tai toimitusketjuihin. Alkukarsintaa varten pitchit pitää toimittaa Raisiolle 6.4.2025 mennessä ja top 5 pääsee pitchaamaan ideaansa SHIFTin lavalle 22.5.! Lisäksi voittajalle on luvassa 2000€ rahapalkinto.
Miten osallistua?
1. Luo idea, joka vastaa kestävän ruokajärjestelmän haasteisiin
2. Pitchaa ideasi vapaavalintaisessa mutta jaettavassa muodossa, ja lähetä se future@raisio.com viimeistään 6.4.2025
Lisätiedot toivotuista teemoista ja pitchausohjeista Raision verkkosivuilla
Sisällön yhteydessä voidaan näyttää sosiaalisessa mediassa julkaistuja sisältöjä. Sosiaalisen median palvelut (esim. Facebook, Instagram, X ja YouTube) voivat hyödyntää evästeillä kerättyjä tietoja omassa käytössään. Näitä kohteita käytetään sinulle ja sinun etuihisi liittyvän mainonnan toimittamiseen. Lisäksi näitä evästeitä voidaan käyttää mittaamaan mainoskampanjoiden tehokkuutta. Mainosverkostot sijoittavat ne yleensä verkkosivuston ylläpitäjän luvalla.