SHIFTin kumppanit tapasivat elokuussa 60 osallistujan voimin, kun kokoonnuimme risteilylle verkostoitumaan, nauttimaan päivästä merellä ja oppimaan lisää tapahtumista. Piknik-risteily järjestettiin yhdessä SHIFTin kumppanin Viking Linen kanssa.
Päivän aikana palattiin vielä hetkeksi toukokuiseen SHIFT Business Festivalin tunnelmiin, kun SHIFTin tiimi jakoi kumppaneilta kerättyä palautetta ja ajatuksia menneestä tapahtumasta. Se jälkeen luotiin katsaus ensi vuoden SHIFTiin, kerrottiin maistiaisia ohjelmasta sekä esiteltiin mahdollisuuksia ensi vuoden kumppanuuteen.
Laineilla kuultiin myös asiantuntijapuheenvuoroja tapahtuma-alan ammattilaisilta. Lyytin, Rajupajan ja Avidlyn edustajien johdolla keskusteltiin siitä, miten tapahtumista otetaan kaikki tehot irti, ja miksi ne ovat yksi tehokkaimmista markkinoinnin välineistä.
Lyytin Katariina Saarinen kertoi, miten mitata tapahtumien ROIta: miten ja mitä tavoitteita mitataan, ja miten niistä saadaan parhaiten hyötyä jo seuraavaan tapahtumaan. Rajupajan Sami Tarkia puolestaan esitteli mahdollisuuksia, kuinka tehdään näyttävä ja erottuva kumppanipiste. Mikä houkuttelisi tapahtumakävijöitä juuri teidän pisteelle? Avidlyn Maria Flemmich Suominen puolestaan jakoi kokemuksiaan, miten brändi saa luotua muistijäljen tapahtumissa ja miten tapahtumat oikein tuloutetaan. Hän korosti, että parhaiten tapahtumissa muistetaan sellaiset asiat, jotka itse koetaan ja jotka herättävät tunteita.
Lisäksi SHIFTin kumppanit pääsivät open mic -osuudessa jakamaan parhaita oppejaan ja kokemuksiaan, millä kulmalla tapahtumiin osallistutaan ja miten niihin kannattaa valmistautua sekä miten niiden jälkimarkkinointi hoidetaan. Tapahtumiin voidaan tulla monella eri kulmalla: niihin tullaan inspiroitumaan ja verkostoitumaan sekä oppimaan ja tekemään kauppaa – tärkeää on kirkastaa omat tavoitteet jo etukäteen ja seurata niiden toteutumista tapahtuman jälkeen.
– Kiitos vielä kumppaneillemme, jotka jakoivat omaa tapahtumaosaamistaan myös muille. Kumppanit kokivat, että he saivat arvokasta tietoa sekä hyödyllisiä vinkkejä tapahtumiin osallistumisesta ja niiden hyödyistä tehokkaana markkinoinnin välineenä. SHIFTillä on loistava kumppaniverkosto, joka myös haluaa osaltaan kehittää ja viedä tapahtumaa eteenpäin. Tästä on hyvä jatkaa jälleen uutta SHIFTiä kohti, kiittelee toimitusjohtaja Carita Varjonen.
SHIFT Business Festivalin päätapahtuman lisäksi kumppanit kokoontuvat säännöllisesti vuoden aikana. Seuraavaksi kumppanit tapaavat joulukonsertissa, joka järjestetään yhdessä Turun Musiikkijuhlien kanssa.
Sisällön yhteydessä voidaan näyttää sosiaalisessa mediassa julkaistuja sisältöjä. Sosiaalisen median palvelut (esim. Facebook, Instagram, X ja YouTube) voivat hyödyntää evästeillä kerättyjä tietoja omassa käytössään. Näitä kohteita käytetään sinulle ja sinun etuihisi liittyvän mainonnan toimittamiseen. Lisäksi näitä evästeitä voidaan käyttää mittaamaan mainoskampanjoiden tehokkuutta. Mainosverkostot sijoittavat ne yleensä verkkosivuston ylläpitäjän luvalla.